STRAIPSNIAI > PASAULIS > Ar gyvuliai transportuojami nepažeidžiant jų gerovės?

Ar gyvuliai transportuojami nepažeidžiant jų gerovės?

Parengta pagal užsienio spaudą






2013-01-25

 

Europos Parlamento nariai priėmė sprendimą dar kartą apsvarstyti gyvulių, transportuojamų į skerdyklas, kelionės laiko apribojimo iki aštuonių valandų galimybes. 

Europos Parlamento nariai, diskutavę 2012 m. gruodžio viduryje, teigė, jog padažnėjo atvejų, kai Europos Sąjungoje (ES) transportuojant gyvulius pažeidžiami jų gerovės reikalavimai.

Parlamentarai reikalavo moksliškai pagrįsto transportavimo sąlygų pagerinimo, numatant pakankamai erdvės ir galimybę gyvuliams atsigerti. Jie taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad reikalinga speciali gyvulių transportavimo įranga ir gera priežiūra.

Anot narių, nerimą kelia tai, jog valstybės narės per mažai dėmesio skiria gyvūnų gerovės reikalavimų laikymuisi, todėl reikia daugiau patikros vietoje ir griežtesnių bausmių taisyklių pažeidėjams. Jie teigė, kad reikia apsvarstyti skerdžiamų gyvulių transportavimo laiko sumažinimo iki 8 valandų galimybes, atsižvelgiant į geografines ir mokslu pagrįstas išimtis, susijusias su tam tikromis gyvulių rūšimis. Pridurta, kad siekiant išvengti ilgų kelionių iki skerdyklų, ES turėtų skatinti rinktis vietines skerdyklas. Parlamentarai teigė, kad ES turėtų siekti sklandaus, atitinkančio gyvūnų gerovės reikalavimus  maisto tiekimo grandinės proceso ir imtis priemonių, kad būtų sustabdytas mažų vietinių skerdyklų nykimas, skatinti vietinį perdirbimą.

„Mahatma Gandi sakė, kad apie nacijos didybę galima spręsti iš to, kaip ji elgiasi su  savo gyvuliais“, – sakė Lenkijos parlamentaras Janušas Voizechovskis (Janusz Wojciechowski). –Turime daryti viską, ką galime, kad sumažintume gyvūnų kančias. Reikalavimas sutrumpinti gyvūnų transportavimo į skerdyklas laiką įrodo, kad mes rūpinamės jų gerove.“

Gyvūnų, transportuojamų iš ES šalių, labai padaugėjo nuo 2005 m. iki 2009 metų. Vien kiaulių transportuojama 70 proc. daugiau. Trečdalis visų šių pervežimų truko 8 valandas ir daugiau. Praėjusiais metais gyvų gyvulių eksportas atnaujintas Ramsgate uoste, Kente. Thanet rajono taryba uždarė uostą po incidento, kuriuo metu žuvo daugiau kaip 40 avių.

Karališkoji žiaurumo gyvūnams prevencijos draugija (RSPCA) reikalauja, kad uoste būtų įrengtos tinkamos sąlygos gyvūnams pavojingų situacijų metu, ir pareiškė, jog planuoja imtis teisinių veiksmų, kad eksportas iš uosto būtų sustabdytas.

Draugijos generalinis direktorius Gavinas Grantas  (Gavin Grant) sakė: „Mes nesitrauksime – mūšis siekiant uždrausti gyvų gyvūnų eksportą dar toli gražu nesibaigė. Tinkamų sąlygų nebuvimas ir kruopštaus gyvūnų patikrinimo kraunant juos į laivą neužtikrinimas yra nepriimtini. Taip tęstis toliau negali.“

Ūkio ministras Davidas Heathas (David Heath) paskelbė apie griežtesnius gyvūnų gerovės patikrinimus eksportuojant gyvūnus ir pareiškė, kad bus imtasi griežčiau stebėti Ramsgate uostą (Didžioji Britanija). Ministro teigimu, gyvuliai turėtų būti skerdžiami kiek galima arčiau tos vietos, kur jie užauginti, tačiau gyvų gyvulių eksportas pagal ES įstatymus yra legalus verslas. Žinoma, gyvūnų gerovės įstatymų privalu laikytis.



 VIDEONAUJIENOS

Prioritetas – išsaugoti azotą, mažinant jo garavimą
Srutų rūgštinimas domina ir Estijos mokslininkus, ir praktikus

NAUJIENŲ PRENUMERATA
* Privatumo sąlygos


 

baneris_5

pasaru-tyrimo-baneris

manto-baneris

nuotoliniai mokymai

Ukininko-patarejas

http://www.jonavosgrudai.lt/lt/


© VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnyba, 2010–2019 m.
Šioje interneto svetainėje pateiktą tekstinę ir grafinę informaciją, videomedžiagą naudoti kituose kūriniuose, kopijuoti, platinti ir atgaminti be išankstinio
VšĮ Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnybos leidimo griežtai draudžiama.
Naudojimo taisyklės
* Privatumo sąlygos