Rugpjūčio 21 d., ketvirtadienis | 25

Rekordinis lietuviškų grūdų krovinys Nemune: 1250 tonų

2025-08-21

AB Vidaus vandens kelių direkcijos nuotr.

Jau antrą sezoną įsibėgėja lietuviško derliaus logistika Nemunu maršrutu Jurbarkas–Klaipėda. Vidaus vandens kelių direkcija (rugpjūčio 20 d.) į Klaipėdos uostą atplukdė rekordinį 1250 tonų grūdų krovinį. Logistika vykdyta didžiausia upine barža Baltijos šalyse „Nemunas Lines“.

Buhalterinė apskaita. Horizontali. Straipsnių viduje.

AB „Linas agro“ jau antrus metus dalį grūdų renkasi gabenti vandens keliu, taip mažindama autostradų apkrovą ir prisidėdama prie tvaresnės logistikos.

„Nemunas Lines“ – įnešė naujų galimybių lietuviško derliaus logistikoje. Jurbarko uoste dar savaitės pradžioje užvirė krovos darbai, kurie tapo puikiu pavyzdžiu, jog vidaus vandens transportas yra efektyvi šalies logistikos sistemos dalis. Nepaisant to, kad baržos grimzlė pritaikyta 180 cm gyliui, daugiau nei 75 m ilgio laivas gali talpinti įspūdingą tonažą – net 1300 tonų grūdų ar kitų birių medžiagų. Palyginimui tai 26-ių (50 t) traukinių vagonų ar net 54-ių (24 t) vilkikų krovos pajėgumai.

„Krovininė logistika vandens keliu – užsienio šalyse įprastas, patogus ir efektyvus būdas gabenti krovinius. Vienas iš sėkmės faktorių – VVKD jau įgyvendintos investicijos į Jurbarko infrastruktūrą: dar 2024 m. įrengtas sausumos kelias sunkvežimiams, įrengtas grūdų krovos transporteris, užtikrinantis sklandų krovinių sandėliavimą ir perkrovimą į baržą“, – sako VVKD generalinis direktorius Vladimiras Vinokurovas.

Pagrindinis Lietuvos vandens kelias (E41) Nemunu ir Kuršių mariomis jungia Kauną su Klaipėdos uostu bei tarptautiniais Baltijos jūros maršrutais. Vien šiemet VVKD jau pergabeno daugiau nei 44 tūkst. tonų krovinių, o šis skaičius tik augs. Vidaus vandens keliai tampa realia alternatyva, mažinančia sunkiojo transporto srautus sausumos keliuose ir atveriančia naujas galimybes Lietuvoje tvariai logistikai.

BNS: AB Vidaus vandens kelių direkcijos pranešimas ir nuotrauka